5 błędów w marketingu popełnianych przez lokalne firmy. Jak ich unikać?

Prowadzenie własnej firmy wiąże się z wieloma wyzwaniami. Właściciele często sami starają się zajmować nawet kilka strategicznych stanowisk, związanych z pozyskiwaniem nowych Klientów, zarządzaniem finansami, dbaniem o dobry wizerunek i marketing firmy. Dotyczy to w szczególności małych firm, gdzie zapotrzebowanie jest duże, a możliwości ograniczone. Efektem tego jest odsunięcie strategii marketingowej na boczne tory i działanie „na wyczucie”, a to nigdy nie kończy się dobrze.

Jakie są najczęściej popełniane błędy marketingowe w wydaniu lokalnych firm?

  1. Brak planu i strategii marketingowej

Brak dobrze stworzonej strategii marketingowej może sprawić, że Twój biznes nie będzie wykorzystywał pełni swojego potencjału. Nie ma znaczenia czy dopiero otwierasz nową firmę, czy prowadzisz swoją markę już od kilku lat. Koniunktura się zmienia, a Twoja firma musi wiedzieć, jak się dostosować do nowych okoliczności. Właśnie dlatego strategia marketingowa jest tutaj absolutną podstawą. Nie ma znaczenia, jak świetny jest Twój produkt, jak wspaniałe usługi zapewniasz Twoim Klientom, jeśli nikt się o tym nie dowie. Dobrze poprowadzona komunikacja marki to absolutny must have. Dlatego właśnie warto zdecydować się na pomoc zewnętrznej agencji kreatywnej, która pomoże opracować skrojoną na Twoje potrzeby strategię marketingową.

  1. Brak spójnej komunikacji wizualnej marki

Spójna i estetyczna komunikacja wizualna pełnią w brandingu niezwykle istotną rolę. To właśnie te elementy współtworzą wizerunek Twojej marki w przestrzeni cyfrowej. Dlatego tak ważne jest dobrej jakości logo oraz estetyczne i funkcjonalne szablony w social mediach, które zwrócą uwagę odbiorców. Zamieszczanie niespójnych grafik w całkowicie odmiennych stylach i wykorzystywanie różnych czcionek wpływają negatywnie na wizerunek Twojej firmy. Sprawia to nieprofesjonalne wrażenie, a odbiorcy trudniej będzie rozróżnić, który post w aktualnościach należy do Twojej firmy. Jeśli zależy Ci na tworzeniu jakościowych treści w social mediach, nie pomijaj aspektów wizualnych. Wbrew pozorom jest to bardzo istotny element komunikacji, a branding marki będzie tutaj niezwykle pomocny.

  1. Brak regularnej komunikacji w social mediach

W wielu przypadkach jest tak, że obsługę social mediów marki prowadzą pracownicy, którzy się na tym nie znają. Brakuje im wiedzy i pomysłu, jak dobrze rozwijać profile w mediach społecznościowych. Efektem tego jest w najlepszym razie brak regularności w postach, w najgorszym całkowita cisza w eterze i powolna śmierć profilu. Regularna komunikacja jest kluczem do zbudowania rozpoznawalności w mediach społecznościowych. Posty powinny być planowane z wyprzedzeniem, a ich treść powinna angażować odbiorców i sprawiać, że zostaną w ich pamięci na dłużej, niż ułamek sekundy.

  1. Odrzucenie płatnych kampanii w social mediach

W wielu przypadkach brak budżetu na płatne kampanie w social mediach może okazać się błędem. Obecnie przez algorytmy platform społecznościowych coraz trudniej jest budować profil marki wyłącznie w oparciu o działania organiczne. Dobrze przemyślane i zoptymalizowane kampanie pozwalają na uzyskanie zdecydowanie lepszych wyników. Dodatkowo reklamy można skierować do konkretnego grona odbiorców, które rzeczywiście jest zainteresowane Twoimi produktami czy usługami. W takim przypadku szanse na zbudowanie zaangażowanej społeczności znacznie wzrastają.

  1. Brak monitorowania efektów swojej pracy

Brak monitorowania swoich postępów niesie ze sobą duże ryzyko porażki. To niezwykle ważne, by właściciele lokalnych firm mieli jasno sprecyzowany plan działania, który umożliwi zrealizowanie wcześniej założonych celów biznesowych. Warto jednak wziąć pod uwagę, że plan musi być na tyle elastyczny, by w każdej chwili móc dopasować go do stale zmieniających się warunków na rynku oraz potrzeb Klientów. Równie istotne jest monitorowanie działań związane z obsługą social mediów. Dane takie jak zasięgi, zaangażowanie naszych odbiorców czy aktywność są niezwykle istotne dla określenia, czy nasze działania są efektywne.

Jeśli potrzebujesz pomocy z rozwojem marketingu dla swojego biznesu – odezwij się do agencji – są agencją kreatywną, Śląsk to miejsce, gdzie ich znajdziesz. Wykorzystaj pełen potencjał swojej marki!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni
Jak efektywnie recyklingować baterie litowo-jonowe?

Jak efektywnie recyklingować baterie litowo-jonowe?

Recykling baterii litowo-jonowych będzie miał ogromne znaczenie dla naszej

Następny
Jakie procesy kadrowe możesz usprawnić w swojej firmie z pomocą AMODIT?

Jakie procesy kadrowe możesz usprawnić w swojej firmie z pomocą AMODIT?

Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR) wymaga podejścia, które równoważy skuteczność

Może Ci się spodobać