Konwersja ma ścisły związek z działalnością realizowaną w sieci internetowej. Pojawia się wszędzie tam, gdzie zależy nam na uzyskaniu zainteresowania ze strony internautów/czytelników czy też wpływaniu na zakupy dokonywane przez naszych klientów. Konwersja pełni nieocenioną rolę zwłaszcza wśród właścicieli sklepów internetowych, dlatego trzeba się na tym dobrze znać i dzięki temu zarabiać naprawdę dobre pieniądze.
Konwersja – czym tak właściwie jest?
Na początku zastanówmy się nad tym, czym tak właściwie jest konwersja? Mamy z nią styczność w momencie, w którym chcemy pozyskać stałą grupę odbiorców na zaprezentowane przez nas w Internecie treści lub produkty. Konwersja to nic innego, jak pożądane działania ze strony klientów w odpowiedzi na uruchamiane przez nas kampanie promocyjno-reklamowe. W związku z tym muszą się za to zabrać wykwalifikowani specjaliści. To dla nas największa szansa na rozwój prowadzonego biznesu online. Duże znaczenie będzie mieć dla nas tzw. wskaźnik konwersji, który podpowie nam jaka jest dokładna liczba konwersji w przeliczeniu na liczbę odwiedzin na konkretnej stronie internetowej. Dzięki temu w krótkim czasie zbadamy efektywność prowadzonej witryny internetowej i w razie potrzeby wprowadzimy niezbędne zmiany.
Konwersja – na co zwracamy szczególną uwagę?
Zajmując się tematem konwersji szczególną uwagę zwracamy przede wszystkim na określenie precyzyjnych celów konwersji. Dla niektórych z nas takim celem może być zachęcie internautów do zrobienia zakupów w sklepie online. Inne osoby skupią się na tym, aby zakupy były dokonywane nie tylko przez Internet, ale też w sklepie stacjonarnym (konieczność umieszczenia na stronie formularza zgłoszeniowego). Jeśli z kolei prowadzimy serwis rozrywkowo-informacyjny będzie nam zależało na tym, aby internauci pozostali jak najdłużej na konkretnej witrynie. Dzięki temu zaprezentujemy im wiele reklam, a do tego wyeliminujemy zjawisko pustego ruchu.
Pod jakimi postaciami może występować konwersja? Kluczowe wskazówki dla osób działających w Internecie
Godne uwagi jest to, że konwersja może obecnie występować pod wieloma różnymi postaciami. W związku z tym zagłębmy się w temat i czym prędzej podnieśmy poziom swoich umiejętności, a osiągniemy zamierzony sukces. Nie obejdzie się też bez nawiązania długotrwałej współpracy z wykwalifikowanymi fachowcami. Współczynnik konwersji przekłada się oczywiście na to, jak dużą popularnością cieszy się nasza strona internetowa lub też sklep online. Musimy o to dbać na każdym kroku. Najpopularniejsze formy konwersji to:
- dokonanie transakcji na prowadzonej przez nas stronie internetowej,
- pozostawienie przez potencjalnego klienta danych kontaktowych,
- wyświetlenie przynajmniej kilku podstron na rozbudowanej stronie www,
- klikanie w banery reklamowe,
- zapisanie się do newslettera,
- zarejestrowanie konta klienta.
Jak widać musimy precyzyjnie określić to, na czym nam konkretnie zależy, a dopiero potem zabieramy się za jakiekolwiek działania. Czynności realizowane w pośpiechu nie doprowadzą nas do niczego dobrego, a co więcej mogą sprawić, że konkurencyjne strony zyskają nad nami ogromną przewagę. Naszym podstawowym zadaniem jest to, aby strona internetowa była dla klienta atrakcyjna (głównie pod kątem znajdujących się tam treści, ale też w sferze wizualnej, merytorycznej i technicznej). Konwersja to podstawowe narzędzie, które towarzyszy nam w trakcie prowadzenia działalności internetowej i wpływa nie tylko na popularność strony www, ale też na wzrost jej oglądalności i chęć pozostania na witrynie przez dłuższy czas. Jeśli mamy w planach poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce WWW, nie obejdzie się bez poszerzenia wiedzy na temat konwersji.
Konwersja – krótkie podsumowanie
Teraz zajmiemy się krótkim podsumowaniem artykułu na temat konwersji. To jedno z podstawowych narzędzi, które mamy do dyspozycji w ramach prowadzonej działalności internetowej. Z konwersją największą styczność mają właściciele sklepów internetowych oraz serwisów informacyjno-rozrywkowych.
Konwersja występuje wszędzie tam, gdzie zależy nam na uzyskaniu pożądanych działań ze strony klientów w odpowiedzi na uruchomioną kampanię promocyjną lub pozycjonowanie SEO. Tym samym chcemy zadbać o wzrost zainteresowania internautów na zaprezentowane im treści. Ściśle powiązany z konwersją jest tzw. wskaźnik konwersji, który mówi nam o liczbie konwersji w przeliczeniu na liczbę odwiedzin na stronie www. W pierwszej kolejności skupmy się na określeniu celów konwersji. Najpopularniejsze jej formy to: zapisanie się do newslettera, pozostawienie danych kontaktowych, dokonanie transakcji, zarejestrowanie konta klienta, klikanie w banery reklamowe i wyświetlenie przynajmniej kilku podstron.
Nie da się ukryć, że konwersja ma na celu wyeliminowanie pustego ruchu, ale jeśli chcemy to osiągnąć powinniśmy rozpocząć współpracę z doświadczonymi specjalistami. Postawmy na uatrakcyjnienie strony www pod kątem merytorycznym, technicznym i wizualnym. Dodatkowo dopracujmy treści, które się na niej pojawiają, co wpłynie na wzrost popularności strony internetowej, poprawę pozycji w wyszukiwarce www oraz chęć pozostania na witrynie przez dłuższy czas.
Przeczytałem właśnie ten artykuł o konwersji i działalności w Internecie, i muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony! Jako początkujący w tej dziedzinie, szukałem czegoś, co pomoże mi zrozumieć, jak to wszystko działa, i ten artykuł idealnie się sprawdził. Autor w prosty i przystępny sposób wyjaśnił podstawy, dzięki czemu teraz czuję się bardziej pewny swojej wiedzy.
Wcześniej zawsze myślałem, że konwersja to jakaś skomplikowana sprawa, ale po przeczytaniu artykułu widzę, że wystarczy tylko trochę zaangażowania, żeby z sukcesem prowadzić działalność online. Dzięki za te praktyczne wskazówki, na pewno spróbuję je zastosować w moim biznesie!
Brawo dla autora, świetna robota! Czekam na kolejne ciekawe artykuły, które pomogą mi poszerzyć moją wiedzę i rozwijać się w świecie Internetu. Pozdrawiam!