Jak uzupełnić braki w lodówce czekając na metro? Wystarczy smartphone i kody QR. Na pomysł zakupów on-line, realizowanych w trakcie oczekiwania na transport do domu czy pracy, wpadło Tesco w Korei Południowej, przybierając też nową nazwę: Home Plus.
Firma wstawiła przy stacjach metra coś na kształt bilbordów, przedstawiających produkty dostępne na półkach faktycznych sklepów tej marki. Przy każdym produkcie umieszczony został specjalny kod. Czekając na metro można spokojnie wybrać potrzebne składniki: czego potrzeba do obiadu czy kolacji. Przy pomocy smartphone?a należy zeskanować kod QR, a następnie wysłać zamówienie. Zakupy dostarczane są następnie do domu klienta.
Popularność wirtualnego sklepu rośnie. Tym bardziej, że wszystko zostało tu pomyślane z punktu widzenia kupującego: może zobaczyć produkt, wybrać pożądany kod, a także ? wciąż przy użyciu telefonu ? wysłać zamówienie i zapłacić. Wygoda pod ręką!
A wygląda to tak: