Taki pomysł spodoba się pewnej grupie rodziców. Absolwentka Design Academy Eindhoven, Laura Cornet, stworzyła zabawkę, która pozwala niemowlakowi… promować się w Internecie. Wrzucanie zdjęć nowonarodzonego dziecka na portale społecznościowe to już pewien trend. Rodzice dzielą się bez zażenowania intymnymi szczegółami z życia malucha, nie pytając go o zdanie, bo przecież nie będzie go miało kilkutygodniowe dziecko.
Cornet proponuje zabawkę nad łóżeczko, umożliwiającą samodzielną – i przy tym przecież nieświadomą – prezentację swoich zdjęć i przeżyć przez niemowlę. To ono, bawiąc się wiszącymi pluszakami, wykona pierwsze selfie bądź opublikuje post na Facebooku.
Ten zadziorny projekt skłania do refleksji gdzie postawić granicę między tym, co dla rodziny prywatne, a tym, czym można się podzielić z innymi. To też czytelny sygnał dla rodziców, że publikując treści związane ze swoją pociechą, już w pierwszych miesiącach jej życia, naruszają jej prywatność i żądzą się nią jak własną.
Projektantka myśli o komercyjnej wersji produktu, w której – zgodnie z sugestiami zgłaszanymi przez rodziców zainteresowanych tematem – zabawka nie przesyłałaby danych do sieci, a jedynie do domowego komputera.