Jaką korzyść daje outsourcing IT?

Outsourcing jest wygodną formą pozyskiwania wykwalifikowanych pracowników, bez konieczności zatrudniania ich u siebie na stałe. Daje to firmie spore oszczędności finansowe, a przy tym firma nie musi rezygnować z bezpieczeństwa i wysokiej jakości usług. Jak to działa w przypadku IT?

Kto korzysta z outsourcingu IT?

Infrastruktura informatyczna jest już w prawie każdej firmie, często jednak IT nie jest głównym obszarem jej działalności – komputery i zainstalowane na nich oprogramowanie są jedynie wsparciem dla pracy. To nie zmienia faktu, że ktoś musi taki system stworzyć i później go nadzorować, od czego zależy dobra organizacja pracy, bezpieczeństwo danych gromadzonych w firmie oraz sprawna komunikacja między wszystkimi komórkami.

Kwestii bezpieczeństwa i efektywności systemu informatycznego nie powinno się lekceważyć nawet gdy firma jest bardzo mała i korzysta z komputerów sporadycznie, bo wystarczy jeden atak hakerski, by niepowołane osoby uzyskały dostęp do finansów, danych firmy oraz wrażliwych informacji o klientach. Z outsourcingu IT korzysta się w praktycznie wszystkich branżach, a Enicom zapewnia swoim klientom elastyczne umowy, obejmujące wyłącznie to, czego dana firma w zakresie usług IT potrzebuje.

Realne korzyści finansowe

Niezbędną obsługę zapewnić może własny dział IT, ale jego stworzenie to spory wydatek. Jedna osoba do ogarnięcia wszystkiego nie wystarczy, zaś większy zespół to przynajmniej kilka dodatkowych etatów, co szczególnie dla małych przedsiębiorstw jest mocno obciążające. Outsourcing pozwala z tego zrezygnować, a w ramach wykupionej usługi korzysta się z usług potrzebnych w danej chwili specjalistów. Umowa z Enicom daje pewność, że będą to osoby z niezbędnymi kwalifikacjami, a usługa zostanie wykonana szybko, profesjonalnie i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

Outsourcing jest także lepszy od pogotowia komputerowego. Stała współpraca oznacza bowiem, że firmowy system informatyczny jest pod stałym nadzorem, dzięki czemu do poważnych awarii dochodzi znacznie rzadziej i w momencie kryzysu od razu udzielane jest wsparcie. Pogotowie reaguje wolniej, a ponieważ jest to tylko działanie doraźne, nie ma takiego zaufania jak przy ciągłej współpracy z jedną firmą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni
Czy każde etui iPhone 11 jest dobre? Odkrywanie tajników dobrego wyboru

Czy każde etui iPhone 11 jest dobre? Odkrywanie tajników dobrego wyboru

Wybór etui do iPhone 11 to decyzja, którą warto dobrze przemyśleć

Następny
Jak zorganizować kampanię telemarketingową?

Jak zorganizować kampanię telemarketingową?

W czasach, w których konkurencja w biznesie jest ogromna, ważne jest, aby

Może Ci się spodobać