Pozycjonowanie stron www, czyli jak działa wyszukiwarka Google?

Według danych serwisu explodingtopics.com, każdego dnia odnotowuje się ponad 8 miliardów wyszukń, przy pomocy tytułowego portalu. To sprawia, że Google jest potężnym narzędziem, a umiejętność skutecznego pozycjonowania stron www wciąż jest bardzo wysoko ceniona. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, czym jest ten proces i jakie korzyści generuje dla finalnego odbiorcy oraz samej domeny!

Wstęp

Bieżące rozważania warto rozpocząć od krótkiego, ale kompleksowego wprowadzenia. Samo pozycjonowanie pełni funkcję pewnego mostu, łącząc potrzeby i preferencje użytkowników z najlepszymi rezultatami. W konsekwencji, dana wyszukiwarka analizuje potencjał i wartość atrakcyjnych witryn, a następnie umieszcza je na wysokich miejscach. Jednak, dlaczego jest to tak ważne?

Odpowiedź znajduje się w specjalnej ankiecie, autorstwa Telenicks. Według wyników kwestionariusza, nieco ponad 6% wszystkich użytkowników decyduje się na kontynuację poszukiwań i przejście do drugiej strony wyszukań. Dodatkowo, tylko 57,7% odwiedzających wykazuje chęć przeanalizowania dolnej części strony, gdy początkowe rezultaty okażą się niewystarczające. To właśnie dlatego pozycjonowanie stron www jest tak istotne!

Kto pyta nie błądzi

Pytanie jest pierwszym krokiem, który uruchamia bieg machiny, zwanej wyszukiwarką Google. Wspomniana fraza nie musi jednak nawiązywać do chęci poszerzenia wiedzy, ale może odnosić się do konkretnych produktów oraz usług. I chociaż cała procedura dopasowania optymalnych wyników trwa naprawdę krótko, finalny przebieg tego schematu jest znacznie bardziej wymagający!

Wyszukiwarka Google korzysta bowiem aż z trzech niezbędnych narzędzi, w celu przedstawienia najlepszych propozycji. Serwis aktywuje zatem specjalne roboty, które dokonują crawlingu, czyli skanowania opublikowanych stron. Zaprojektowane algorytmy pozwalają wówczas na szybką i skuteczną analizę portali, zbierając dane i informacje na jej temat. Googleboty weryfikują ogólny charakter strony, nadając jej właściwe miejsce w szeregu organicznych pozycji. To jednak nie koniec!

Kolejnym etapem jest samo indeksowanie, czyli dokładniejsza weryfikacja treści. To tutaj dokonuje się swoiste przyporządkowanie portalu do danego zakresu tematycznego, na podstawie sprawdzonych tekstów, ale także metadanych, dołączonych obrazów oraz samej struktury portalu.

Finalnym punktem całego procesu jest pozycjonowanie. Moment wpisania danego zapytania w okno wyszukiwarki Google sprawia, że zautomatyzowane narzędzia rankingowe rozpoczynają rewizję zgromadzonych wcześniej indeksów. Google może brać pod uwagę zgodność samej treści w kontekście wprowadzonego zapytania, ale także status i autorytet danej strony oraz wdrożone rozwiązania z zakresu UX. Jak widać, zyskanie wiodącej pozycji w wyszukiwarce Google wymaga optymalizacji wielu zależnych i przenikających się czynników.

Pozycjonowanie – dlaczego warto?

Pozycjonowanie jest niezwykle wymagającą procedurą, która przynosi jednak długoterminowe benefity. Właściciele stron internetowych dostrzegają zatem znacznie większą widoczność, a co za tym idzie także zaangażowanie i ruch. Co więcej, pozycjonowanie jest świetnym sposobem na wzmocnienie konwersji oraz budowanie pozycji silnej i wiarygodnej platformy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni
Branding – co to jest i czy jest potrzebny?

Branding – co to jest i czy jest potrzebny?

Branding to zwiększanie świadomości naszej marki poprzez elementy wizualne

Następny
Filmy promocyjne – niezbędny element promocji marki

Filmy promocyjne – niezbędny element promocji marki

Natłok treści marketingowych sprawia, że wyróżnienie się na rynku jest wyzwaniem

Może Ci się spodobać