Retargeting internetowy

19-05-2022

Wiele osób próbuje swoich sił w marketingu internetowym. Jeśli prowadzisz sklep online lub świadczysz jakieś usługi, to zrozumiałe, że chcesz aby Twój serwis był jak najczęściej odwiedzany, w innym wypadku po prostu nie będziesz miał skąd brać klientów. Jednak na reklamie internetowej można stracić pieniądze, jeśli kampanie prowadzi się w sposób nieumiejętny. Jak najskuteczniej prowadzić kampanie reklamowe w sieci, tak aby wydany na nie budżet zwracał się z dużą nawiązką? Na szczęście istnieje kilka metod, dzięki którym będziesz mógł zarabiać na reklamie internetowej. 

Retargeting - metoda na skuteczną i tanią reklamę

Jeśli jeszcze nie wiesz, czym jest retargeting, to nic straconego. Jest to prosta metoda, dzięki której możesz przyciągnąć na stronę ponownie osobę, która już na niej była. Jak to jest możliwe? Dzięki plikom cookie, które zapisuje przeglądarka użytkownika. Zatem, jeśli już zapłaciłeś za kliknięcie i ktoś wszedł na Twoją stronę, a następnie z niej wyszedł, to możesz takiego użytkownika odzyskać. Jest to opłacalne, ponieważ ta osoba jest prawdopodobnie zainteresowana zakupem, a Ty możesz jej po prostu stale przypominać się ze swoją ofertą. Dzięki temu możesz przeznaczyć budżet reklamowy na targetowanie kogoś, kto jest potencjalnie bardziej zainteresowany Twoją ofertą, niż osoba, która jeszcze nigdy nie widziała Twojej strony. Tak skonfigurowana kampania jest dużo bardziej wydajna i po prostu skuteczniejsza.

Jak stosować retargeting?

Istnieje wiele platform reklamowych, na których możemy tworzyć kampanie w oparciu o pliki cookie. Są to oczywiście Google Ads (dawniej AdWords), Facebook Ads, Instagram, LinkedIn, YouTube i wiele innych. Zatem jak widzisz, możesz się wyświetlać dosłownie wszędzie osobom, które odwiedziły Twój serwis. Możesz także personalizować te reklamy w zależności od tego, jaką podstronę oglądał dany użytkownik. Czyli jeśli ktoś oglądał w Twoim sklepie dany model butów, wówczas na reklamie mogą się wyświetlić dokładnie te buty, które były oglądane przez użytkownika. Rodzi to niesamowite możliwości kierowania atrakcyjnych treści do użytkowników, które mają większa szanse na to, aby skłonić ich do zakupu lub uzupełnienia formularza kontaktowego. Korzystanie z tej metody to także optymalizacja wydatków na reklamę, ponieważ kliknięcia w reklamy retargetingowe są tańsze, niż kliknięcia w zwykłe reklamy. Jeśli nie wiesz jak skonfigurować taką kampanię, wówczas skontaktuj się z odpowiednim specjalistą zajmującym się marketingiem internetowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *