Promocja strony internetowej inaczej pozycjonowanie to zestaw działań mających na celu poprawę wewnętrznych i zewnętrznych wskaźników zasobu w celu zwiększenia jego widoczności w wyszukiwarkach. Dobrze jeśli proces ten poprzedza audyt.
Promocja wyszukiwania
Dotarcie do góry na to czy inne zapytanie zwiększy prawdopodobieństwo przejścia użytkownika na stronę. Im więcej wizyt, tym więcej potencjalnych klientów. Oczywiście promocja strony internetowej nie powinna odbywać się dla wszystkich zapytań z rzędu. Aby to zrobić, wstępnie zbierana jest lista słów kluczowych, odpowiadający tematyce witryny i zawartości promowanej strony.
Co daje skuteczną promocję strony?
Im wyższe pozycje, tym więcej kliknięć. Na przykład, trafienie na 2-3 strony wyszukiwania daje niewiele przejść, ponieważ ludzie rzadko do nich docierają. Zazwyczaj na pierwszej stronie wyników portale dają odpowiedzi na zapytania użytkowników.
Każde przejście na żądanie docelowe jest potencjalnym klientem. Im więcej takich wizyt na stronie, tym więcej kontaktów otrzymuje firma.
Zwiększenie świadomości marki
Czasami głównym celem nie jest sprzedaż, ale zwiększenie popularności i rozpoznawalności. Kiedy firma regularnie trafia na pierwsze linie SERP, Ludzie na poziomie podświadomości zaczynają tworzyć opinię o niej jako o liderze swojej niszy.
Rodzaje promocji witryny w Internecie
Promowanie strony internetowej w najlepszych SERP można przeprowadzić na dwa sposoby:
Jako optymalizacja SEO i reklama kontekstowa.
W pierwszym przypadku widoczność witryny zwiększa się naturalnie. Powoduje ją optymalizacja parametrów technicznych, wizualnych, marketingowych, wypełnianie wysokiej jakości i odpowiednich treści, zwiększenie masy referencyjnej itp. proces ten jest warunkowo bezpłatny, jeśli robisz to sam, i może trwać od kilku miesięcy do 1-2 lat, w zależności od jakości pracy i pierwotnego stanu zasobów internetowych. Lepiej jednak przekazać pracę i los strony w solidne ręce fachowców od optymalizacji i pozycjonowania.
W drugim przypadku trafienie na górę listy odbywa się poprzez umieszczenie reklam, które wyglądają dokładnie tak, jak fragmenty z emisji organicznej. Konfigurowanie takich kampanii to oddzielny obszar, który wymaga pewnych umiejętności i wiedzy.
I w obu przypadkach podstawą promocji jest dobrze dobrany rdzeń semantyczny.
Optymalizacja wewnętrzna. Co to jest i dlaczego jest potrzebna?
Optymalizacja SEO jest podzielona na dwa etapy: wewnętrzny i zewnętrzny.
Wewnętrzne obejmują optymalizację czynników wewnętrznych, które liczą ponad 200 pozycji. Oto niektóre z nich:
- projektowanie stron internetowych w całości, oraz dostosowanie poszczególnych elementów;
- nawigacja po wewnętrznych stronach zasobu;
- użyteczność;
- URL;
- tagi i meta tagi;
- grafika;
- wypełnianie stron (treść);
- kod HTML;
- sitemap;
- plik: robots.txt.
Przede wszystkim musimy myśleć o naszych użytkownikach i ich potrzebach. Dzisiaj bardzo popularne jest wdrażanie trybu ciemnego do stron WWW. Popularnego przykładu nie trzeba daleko szukać. Wystarczy zajrzeć w telefon i zobaczyć tryb ciemny na Instagramie. Ale takie zmiany to tylko wierzchołek góry lodowej.
Radzenie sobie z każdym czynnikiem wymaga pewnych umiejętności. Na przykład musisz wiedzieć, jak poprawnie wypełnić plik robots.txt i co dokładnie w nim powinno być napisane. Nieprawidłowa optymalizacja lub ignorowanie tego czynnika może sprawić, że witryna będzie niewidoczna dla indeksowania w wyszukiwarkach. Każdy czynnik wewnętrzny może w pewnym stopniu wpłynąć na ostateczną pozycję zasobu. Dlatego optymalizacja SEO wymaga dużego wysiłku i uwagi na każdym etapie prac.
Optymalizacja zewnętrzna
Optymalizacja zewnętrzna oznacza pracę z czynnikami zewnętrznymi znajdującymi się poza witryną. Takie czynniki determinują wagę witryny i jej widoczność. Jeśli zasób internetowy jest autorytatywny i jest stale cytowany przez inne witryny, co wskazuje na jego wartość i użyteczność dla użytkowników, wyszukiwarki będą starały się podnieść go tak wysoko, jak to możliwe w rozumieniu ich algorytmu.
Zwiększenie widoczności i zwiększenie masy referencyjnej są oddzielnymi etapami promocji strony internetowej. Webmaster umieszcza linki zwrotne na stronach współpracujących. Im więcej takich linków zostanie umieszczonych, tym większą wagę będzie miała tzw. akceptor witryny. Ale nie należy skupiać się na samej ilości. Jakość dawców linków odgrywa równie ważną rolę. Jeśli zostawisz link zwrotny na stronach zasobu o negatywnej reputacji, zepsuje to reputację witryny.