Słuchawki do call center to sprzęt absolutnie niezbędny. Trudno sobie wyobrazić kilkugodzinną pracę polegającą na prowadzeniu rozmów telefonicznych bez tego urządzenia. Najlepszy smartfon czy telefon stacjonarny po kilku godzinach trzymania go w ręku staje się trudno akceptowalny.
Dlaczego słuchawki w call center są tak ważne?
Jakie słuchawki sprawdzą się w call center?
Dlaczego słuchawki w call center są tak ważne?
Praca w call center polega na nieustannym prowadzeniu rozmów telefonicznych przeplatanych z przygotowaniem notatek i raportów z tychże dyskusji. Pracownik, który przez kilka godzin jest nastawiony na bezpośredni kontakt z klientem musi mieć zapewnione odpowiednie warunki do pracy. Pamiętaj, że jego zmęczenie, rozproszenie, problemy ze skupieniem – to wszystko przełożyć się może na jakość rozmowy telefonicznej, a to z kolei zaważyć na opinii klienta, jego decyzjach zakupowych i ogólnych wrażeniach związanych z marką, którą telemarketer w danym momencie reprezentuje. Bardzo ważne jest odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni pracy, stworzenie wyciszonej przestrzeni do rozmów, zaprojektowanie grafiku, który gwarantuje, że pracownik będzie w stanie efektywnie wykonywać swoją pracę, w końcu zakupienie sprzętu, który mu w tym pomoże. Bazy danych, skrypty to wszystko jest oczywiście istotne, natomiast niezwykle ważne są dobre słuchawki do call center:
- eliminują one konieczność permanentnego trzymania telefonu w dłoni,
- pozwalają na bezpośrednie prowadzenie notatek w trakcie rozmowy,
- redukują szumy z otoczenia i gwarantują lepszą słyszalność.
Jakie słuchawki sprawdzą się w call center?
Do call center słuchawki muszą być przede wszystkim wytrzymałe. Będą one w użytku prawie cały czas, muszą więc być wykonane odpowiednio dokładnie, z troską o każdy detal. Jednocześnie słuchawki do call center musza być wygodne. Powinny być wyposażone w dobrej klasy nauszniki, które nie będą powodowały dyskomfortu, nawet podczas kilku godzin pracy. Liczyć się będzie oczywiście ich skuteczność w redukcji szumów z otoczenia. Pracownika podczas rozmowy nic nie powinno rozpraszać, musi się on skupić wyłącznie na rozmowie, a nie wydarzeniach rozgrywających się wokół niego. To szczególnie ważne, jeśli w tym samym pomieszczeniu rozmowy prowadzi kilka albo kilkanaście osób. Najlepszym rozwiązaniem są oczywiście słuchawki z mikrofonem odpowiednio czułym i dobrze zbierającym głos. W zależności od trybu pracy w call center możesz kupić modele przewodowe lub bezprzewodowe. Te ostatnie pozwolą na przemieszczanie się w trakcie rozmowy, co w wielu przypadkach jest dużym ułatwieniem. Z tego typu rozwiązań pracownicy firmy mogą korzystać także podczas pracy w modelu home office. Dobrej klasy słuchawki w przypadku pracy zdalnej mogą się okazać niezastąpione.