Unikalne logo – kto powinien je stworzyć?

15-09-2020

Unikalne logo – kto powinien je stworzyć?

Firma, która odniosła sukces to ta, która posiada swój identyfikator, po którym każdy klient będzie w stanie ją rozpoznać na rynku. Logo to działka dla profesjonalnych projektantów, którzy za pomocą specjalistycznych narzędzi, przekształcą pomysł w rzeczywisty i oryginalny twór.

Co charakteryzuje profesjonalnego projektanta?

Każda osoba, która podchodzi poważnie do tematu, którym się zajmuje, powinna mieć swój znak rozpoznawczy. Zwłaszcza jeśli sama tworzy je dla swoich klientów. Na co więc zwrócić uwagę podczas wyboru odpowiedniego projektanta logo?

  • Czy sam je ma! W tym przypadku powiedzenie „Szewc bez butów chodzi” nie obowiązuje. Grafik powinien mieć swoje logo, a tym samym zaprezentować swoje umiejętności.
  • Portfolio, to równie ważna sprawa. Każdy projektant powinien na swojej stronie mieć zakładkę z dotychczasowymi pracami. Dzięki temu będzie bardziej autentyczny.
  • Jak wygląda oferta jego firmy? Na projektowanie identyfikatora składa się wiele rzeczy. Wszystkie te elementy powinny być zawarte w ofercie projektanta, aby potencjalny klient mógł dowiedzieć się, w jaki sposób będzie powstawało jego logo i to bez ukrytych kosztów. Każda rozmowa z klientem, podczas której trzeba będzie mówić o kosztach, których nie ma cenniku, nie wzbudzi jego zaufania.
  • Niektórzy o tym nie pamiętają, jednak bardzo ważne jest również zaznajomienie się z opiniami innych klientów. Każda opinia wystawiona w internecie pozwoli nam podjąć tę właściwą decyzję.

Usługa projektowania logo 

Oprócz oczywistych rzeczy, które powinny być zawarte w ofercie profesjonalnego grafika, warto zatroszczyć się również o to, aby:

  • podejście do klienta było całkowicie indywidualne. Nie ma możliwości, aby do tego typu zleceń podchodzić w sposób sztampowy, ponieważ każdy klient ma inne oczekiwania;
  • ustalić ilość przykładowych grafik oraz ilość przewidzianych korekt;
  • projekt posiadał opis typografii oraz kolorystyki;
  • logo miało format bitmapowy oraz wektorowy;
  • przekazano prawa autorskie;
  • czas realizacji oraz całościowy koszt był ustalany z klientem wcześniej, aby obyło się bez przykrych niespodzianek.

Inwestycja w tanie logo – czy warto?

Jednym z elementów, na których chce się oszczędzać, przynajmniej na początku drogi w firmie, jest  między innymi logo. Jednak wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że logo pracuje na rzecz danej marki przez cały okres jej funkcjonowania. Więc, zamiast w pozorny sposób oszczędzać, powinno się zainwestować w swój znak rozpoznawczy odpowiednią sumę pieniędzy. Ludzie są wzrokowcami i lubią to, co jest ładne – warto wykorzystać te proste triki.

Podczas wyboru odpowiedniego specjalisty, który ma tworzyć znaczek firmowy, warto dokładnie przejrzeć jego ofertę i sprawdzić, czy jest ona odpowiednio bogata. Ponieważ podczas tworzenia grafiki może okazać się, że nie posiada on podstawowych narzędzi, takich jak różnorodne szablony czy w cenie nie są zawarte kolejne poprawki. W takiej sytuacji lepiej będzie skorzystać z kogoś, kto ma większe doświadczenie i nie posiada ukrytych kosztów.

Dodatkowo logo, które chcemy stworzyć, powinno być uniwersalne, tak aby mogło pojawić się na takich materiałach, jakich tylko chcemy. Jeśli grafik przekaże nam je tylko w jednym formacie, wówczas nasze działanie będzie mocno ograniczone. Ważne jest, aby były to grafiki w formie bitmapy oraz wektorowe. Logo przekazane przez osobę początkującą najpewniej będzie miało jeden format, więc tym samym zwiększymy koszty, ponieważ trzeba będzie szukać kolejnej osoby, która to samo logo przekształci na inny format.

Podczas szukania grafika, który wykona nam nasz znak rozpoznawczy, nie powinniśmy kierować się tylko ceną, ponieważ o wielu ukrytych kosztach możemy nie wiedzieć. Najlepiej zacząć od poszukiwania kogoś, kto dostarcza wysoką jakość usług. Wówczas zaoszczędzimy stres i czas. 

Praca nad projektem – komunikacja kluczem do sukcesu

Logo tworzone jest na potrzeby klienta, a grafik powinien dostosować się do jego oczekiwań, dając ewentualne wskazówki. Stworzenie dobrego loga to praca na pełen etat, która wymaga pełnej komunikacji pomiędzy zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Jeśli zabraknie jej pomiędzy nimi, wówczas najpewniej, grafika będzie wymagała wielu poprawek, a czas pracy się wydłuży, co doprowadzi do frustracji obu stron. 

To, co cechuje profesjonalnego projektanta to ciekawość i zaangażowanie, które okazuje dużą ilością pytań oraz chęcią zbadania rynku pod kątem konkurencji. Kilka podobnych znaków firmowych na rynku nie jest dobrym sposobem na wybicie się wśród klientów i dobry grafik wie o tym doskonale. 

Klient przekazujący wytyczne grafikowi powinien zdawać sobie sprawę, że nie mogą być one chaotyczne, ponieważ znacznie utrudni to pracę nad projektem. Należy skupić się na najważniejszych elementach, ubierając to w otoczkę oczekiwań. Tylko konkretne informacje pozwolą profesjonaliście na stworzenie dobrej grafiki.

Doświadczony projektant – unikalne logo

Stosując się do wyżej wymienionych zaleceń, odszukanie tej właściwej osoby, nie będzie już takie trudne, a współpraca będzie układać się pomyślnie. Nie da się ukryć, że jeśli zależy nam na niepowtarzalnym znaku, dzięki któremu klienci nas rozpoznają, powinniśmy skorzystać z usług profesjonalnych projektantów, których oferta jest dostępna na stronie www.nlogo.pl. Bogate portfolio i szczegółowy cennik to cechy charakterystyczne dla specjalistów w swojej dziedzinie, dla których zaufanie i dobro klienta jest najważniejsze.

One comment on “Unikalne logo – kto powinien je stworzyć?”

  1. Logo to istotna sprawa przy zakładaniu marki i zostaje z nami przez cały okres trwania naszej firmy więc uważam, że nie powinno się na nim oszczędzać :) Uważam, że portfolio jest najważniejsze przy wyborze odpowiedniej osoby, która nam je stworzy. Bardzo fajnie w poście zostało wypisane na co jeszcze zwrócić uwagę np. na format, co jest bardzo istotne ale wiele ludzi o tym zapomina.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *