Branding – co to jest i czy jest potrzebny?

Branding to zwiększanie świadomości naszej marki poprzez elementy wizualne. To jest coś, co wyróżni naszą markę spośród reszty konkurencji i pozwoli nam uzyskać pozycję na rynku.

To czym właściwie jest branding?

Branding to jest cały proces rozwijania wizerunku marki. Na branding składa się logo, kolorystyka, fonty, social media, strona internetowa, plakaty, banery i wszystko to, co reprezentuje naszą firmę. Branding to swojego rodzaju wizytówka, która może zadecydować o tym, czy klient będzie zainteresowany naszymi produktami, czy nie.

Dlaczego branding jest ważny?

  • branding buduje rozpoznawalność
  • wyróżnia od innych
  • przyciąga uwagę

Jak prawidłowo stworzyć strategie marki krok po kroku?

  1. Zacznijmy od analizy rynku i wyznaczenia grupy docelowej.
  2. Musimy tez znać misje i wartości marki. Na tej podstawie określić osobowość marki.
  3. Musimy wyznaczyć drogi komunikacji do odbiorców.
  4. Trzeba zaprojektować logo, następnie wyznaczamy kolory i typografię
  5. Ustalamy styl komunikacji z naszymi odbiorcami, wprowadzamy storytelling i jak częstotliwość dodawania postów na platformy
  6. Konsekwentnie publikujemy wartościowe treści
  7. Upewniamy się, że klienci są zadowoleni i otrzymali najwyższą jakość usług
  8. Monitorujemy skuteczność naszych działań

Branding jest procesem, o który musimy dbać nieustannie. Nie wystarczy, że raz pójdziemy do agencji i zmienią nam tożsamość wizualną. Naszym zadaniem jest wykorzystywanie nadanej tożsamości w dalszej promocji marki.

Branding- wdrożenie i implementacja (podsumowanie)

Tym, co ułatwia wdrożenie i implementacje brandingu jest brand book – księga znaku. Księga znaku to dokument zawierający wszystkie wytyczne odnośnie tego, jak poprawnie korzystać z danych elementów tj logo czy omawia styl komunikacji marki. Klient z takim przejrzystym dokumentem wystarczy, że będzie stosował się do wszystkich zaleceń w nim zawartych.
Kluczem do właściwej implementacji jest poprawne odczytanie księgi znaku – co nie powinno stanowić trudności.
Nie ważne, czy chcesz rozkręcić całą firmę, czy stworzyć personal brand, powinieneś zachować przy tym wszystkim wiarygodność i spójność w działaniach. Jeśli masz dodatkowe pytania odnośnie brandingu, napisz do artisValory. Znajdziesz ich na stronie https://artisvalory.pl.

Branding jest procesem, o który musimy dbać nieustannie. Nie wystarczy, że raz pójdziemy do agencji i zmienią nam tożsamość wizualną. Zadaniem jest wykorzystywanie nadanej tożsamości w dalszej promocji marki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni
Nowoczesna strona internetowa – dlaczego Twoja firma jej potrzebuje?

Nowoczesna strona internetowa – dlaczego Twoja firma jej potrzebuje?

W erze cyfrowej, gdzie pierwsze wrażenie często decyduje o sukcesie lub porażce,

Następny
Pozycjonowanie stron www, czyli jak działa wyszukiwarka Google?

Pozycjonowanie stron www, czyli jak działa wyszukiwarka Google?

Według danych serwisu explodingtopics

Może Ci się spodobać