Nowa potęga na rynku LCD?

21-02-2009

Vizio to amerykańska firma zajmująca się produkcją telewizorów cyfrowych. W ostatnim czasie pod względem sprzedaży wyprzedziła potentata na rynku, firmę Sony. Vizio jest zupełnie nieznana poza Stanami Zjednoczonymi, gdzie według ostatnich danych, posiada 15% udział w rynku telewizorów HD.

Firma reklamuje się głównie jako producent sprzętu dla przeciętnego użytkownika. W tym celu reklamy mają odpowiednią wymowę np. kibiców z piwem w ręku oglądających mecz futbolu w telewizorze Vizio. Odnośnie samej firmy, to nawet jak na warunki amerykańskie, jej historia jest niezwykle ciekawa. Start działalności datuje się na 2002 rok, a więc jest to firma całkiem nowa. Zatrudnia ona zaledwie 3 pracowników i ma budżet wynoszący około 600tys dolarów. W 2007 roku przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 2 miliardy dolarów co jest wartością imponującą.

Sukces firmy tkwi w prostocie organizacyjnej. Panele wykorzystywane w telewizorach Vizio powstają na Tajwanie co znacznie ogranicza koszty. Prowadzona jest także agresywna kampania reklamowa, firmę stać na wojnę cenową z największymi konkurentami. Jak twierdzą eksperci, produkty marki Vizio nie odbiegają jakością od konkurencji i są równie technologicznie zaawansowane.

Warto dodać, że liderem rynku telewizorów LCD w Stanach Zjednoczonych, ciągle pozostaje Samsung. Na trzecie miejsce spadło Sony, czwarty jest Panasonic.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *